Fri fragt ved køb for 500,00 DKK mere

Spørgsmål og svar

Her finder du svarene på de mest almindelige spørgsmål, der stilles til os. Hvis du ikke finder svaret på dit spørgsmål her, er du velkommen til at kontakte os via e-mail på info@potebox,dk eller på telefon +45  29 10 30 90 (Mandag – torsdag fra kl. 8.00-17.00).

Om at handle hos Potebox.dk
Kan jeg stole på, at personoplysningerne behandles fortroligt af Potebox.dk? 
Ja det kan du. I Potebox.dk samler vi ikke på oplysninger. Vi registrerer kun de oplysninger som du selv har givet, fx. navn, adresse, postnr. og by, e-mail adresse, til brug for den enkelte ekspedition. 

Jeg er ny kunde.
Hvordan bestiller jeg?

Så nemt er det

1. Find den eller de varer du ønsker og læg dem i indkøbskurven ved at klikke på det orange ikon ”Læg i kurv”. Du kan hele tiden se indholdet af din indkøbskurv i øverste højre hjørne.
2. Tilpas evt. din bestilling i indkøbskurven og tryk på orange ikon "Bestilling"
3. Indtast dine personlige oplysninger og vælg "Leveringsmåde”, vælg "Betalingsmåde", vælg ja såfremt du accepterer handelsbetingelserne. 
4. Tjek at alle oplysninger er korrekte og godkend ordren ved at klikke på orange ikon " Godkend og betal" .

Er du i tvivl er du velkommen til at kontakte os via e-mail på info@potebox.dk eller pr. telefon på +45  29 10 30 90 (Mandag – Fredag fra kl. 8.00-17.00).

Skal jeg oprettes som kunde for at handle 
Nej, du behøver ikke oprette dig med log-in for at handle. Ønsker du at systemet husker dig som kunde, kan du oprette dig som kunde under ”Opret konto” i menuen. 

Har I en butik? 
Nej, Potebox.dk er en dansk webshop, der er åbent hele døgnet. Her du kan købe hundetilbehør og kattetilbehør online - lige når det passer dig.

Kan jeg ringe til jer? 
Du er altid velkommen til at ringe til os på (+45)  29 10 30 90. Telefonerne er åbne mandag - fredag fra 8.00 – 17.00. Alternativ kan du sende os en mail på info@potebox.dk.

Jeg har brug for mere information om en vare? 
Vi skriver så mange oplysninger som muligt om vore varer, så som størrelse, farve og materialer. Hvis du har brug for yderligere information så skriv til kundeservice på info@potebox.dk

Er jeg nødt til at bestille online? 
At bestille online er den mest sikre og effektive måde for os at håndtere din ordre. Derfor tager vi kun imod ordrer online.

Hvordan kan jeg vide, at min bestilling af varer er modtaget? 
Når du afgiver en ordre hos os, modtager du indenfor få minutter en ordrebekræftelse via e-mail. Ordrebekræftelsen indeholder oplysning om de indkøbte varer, leveringsadresse, priser samt et ordrenummer. Gem din ordrebekræftelse, da den tjener som din skriftlige garanti på dit køb hos os. OBS! Det er i den forbindelse vigtigt at du skriver din e-mail adresse korrekt, da systemet ellers ikke kan sende en ordrebekræftelse til dig. 

Hvilke betalingsmuligheder har jeg? 
På www.potebox.dk kan betaling ske via betalingskort, bankoverførsel, mobilepay eller ViaBill. Hvilke kreditkort kan jeg bruge? Der kan betales med følgende kort: Dankort, VISA/Dankort, Mastercard, Maestro, VISA, VISA Electron.  Bemærk, ønsker du abonnement og bruger du Visa Elektron eller Master card skal du sikre dig at kortet er godkendt til abonnementsbetaling. Der tages ikke gebyr ved betaling med kort på www.potebox.dk. 

Hvad er Potebox.dk bankkonto nummer? 
Vores konto nr. er: 2217 6280 221 528 Nordea. Hvis du vælger at betale via bankoverførsel, fremsender vi varerne, så snart vi har registreret din indbetaling.

Hvornår trækker I pengene på min konto? 
Vi trækker først pengene, når ordren er sendt af sted. 

Hvilke oplysninger behøver jeg at afgive, når jeg betaler med betalingskort i webshoppen? 
Dine kreditkort oplysninger kommer aldrig Potebox.dk i hænde. Det er ePay som modtager dine kreditkort oplysninger, dvs. dit navn, det 16 ciffrede kortnummer, udløbsdato og kontrolkode. Potebox.dk har kun adgang til den reference (transaktionsnummeret), som din tilladelse til betaling har fået af ePay.

Sikkerhed ved betaling med betalingskort? 
Hos Potebox.dk garanterer vi for sikkerheden, når du betaler med betalingskort. Sikkerhedssystemerne på internettet er i dag blevet utrolig sofistikerede, og det er meget sjældent, at der rapporteres om svindel med betalinger via internettet. Vi benytter ePay til håndtering af betalingstransaktionen. Betaling med kreditkort i Potebox.dk er derfor meget sikkert og godkendt af PBS. For yderligere information se venligst www.epay.dk.

Hvad skal jeg betale i fragt?
For at gøre det så fleksibelt for dig som muligt, kan du vælge mellem flere forskellige forsendelsesmetoder. 
GLS Pakkeshop kr. 35,-  
GLS Erhvervs Pakke kr. 39,- 
GLS med omdeling kr. 49,-  
PostNord uden omdeling: kr.: 39, 
PostNord med omdeling: kr. 58,-. 

Gratis forsendelse med GLS ved køb over kr. 500. (Gælder kun levering i Danmark)

Ved forsendelse til udland betaler du en fast pris, afhængig af destination. Sverige: 99,- dkr. Norge: 206,- dkr, Island: 391,- dkr, Grønland: 189,- dkr, Færørerne: 159,- dkr, Finland: 237,- dkr.

Skal jeg betale told på varerne til udlandet? 
Der kan komme told og afgifter, når din ordre skal leveres i et andet land udenfor EU. Disse udgifter skal du selv betale for. Toldreglerne varierer fra land til land, så kontakt dine lokale toldmyndigheder, hvis du er i tvivl.

Hvor lang er leveringstiden?
I Potebox.dk bestræber vi os på at have alle varer på lager til levering indenfor 1-2 hverdage efter afgivelse af ordre. Normal leveringstid til adresser i Danmark er 1-2 hverdage efter ordreafsendelse. . 

Hvordan leveres mine varer?
Hos Potebox.dk samarbejder vi med GLS og Postnord. 

Kan jeg tracke min ordre? 
Når vi afsender din vare, vil du modtage en e-mail om, at varen er afsendt, samt et Track and Trace nummer, så du kan følge din pakke. Der kan godt gå 24 timer før pakken registreres. 

Kan I lægge pakken på et aftalt sted? 
Hvis du har valgt GLS eller Postnord med omdeling. Som udgangspunkt efterlader de ikke pakken hos dig, hvis ingen er hjemme. I stedet tager de pakken med til nærmeste Pakkeshop, hvor du så efterfølgende kan afhente den (dog senest 8 dage efter). Pakken kan dog lægges et aftalt sted, hvis du præciserer for os, hvor pakken skal stilles hos dig, husk du vælger denne form for levering, sker det på eget ansvar.

Kan I sende min ordre som brev?
Ja, det kan vi godt, hvis du beder os om det, men så er det på dit eget ansvar. 

Hvis jeg ikke er hjemme når min pakke ankommer, hvad sker der så? 
Hvis du har valgt GLS eller Postnord med omdeling. Som udgangspunkt efterlader de ikke pakken hos dig, hvis ingen er hjemme. I stedet tager de pakken med til nærmeste Pakkeshop, hvor du så efterfølgende kan afhente den (dog senest 8 dage efter). Pakken kan dog lægges et aftalt sted, hvis du præciserer for os, hvor pakken skal stilles hos dig, husk du vælger denne form for levering, sker det på eget ansvar.

Hvorfor har jeg ikke modtaget min ordrebekræftelse? 
Du har sandsynligvis tastet en forkert mailadresse. Kontakt kundeservice via e-mail på info@potebox.dk 

Jeg har afgivet en ordre Kan jeg ændre i min ordre? 
Kun hvis vi ikke har afsendt din ordre. Vi pakker hele dagen, så vi skal modtage ændringen hurtigst muligt efter ordreafgivelse, for at det skal kunne lade sig gøre. 

Kan jeg ændre leveringsadressen på min ordre? 
For at kunne ændre adressen for en afgivet ordre skal du skrive til kundeservice med dit ordrenummer og de nødvendig ændringer. Vores kundeservice vil vende tilbage med information, om det var muligt at foretage ændringen. 

Jeg har mistet min ordrebekræftelse 
Skriv en mail til info@potebox.dk, så sender vi en ny. 

Jeg har modtaget mine varer Kan jeg returnere en vare? 
www.potebox.dk yder 15 dages fuld fortrydelsesret, Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du; a) har modtaget din vare b) får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis c) får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele (bortset fra hundetegn med indgravering som ikke kan byttes eller returneres, jævnfør Forbrugeraftaleloven, paragraf 12.

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved at kontakte os på telefon 29 10 30 90 eller mail til info@potebox.dk I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan også vælge at benytte vores standardfortrydelsesformular og sende med retur.
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette. 

Varer undtaget fortrydelsesretten 
Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten:

a) Levering af varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg, 
b) Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt, 
c) Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen,

Du mister din fortrydelsesret, hvis du bryder forseglingen på varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige  årssager ikke er egnet til at blive returneret. Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.
Visse varer kan ikke sendes retur med almindelig post. Returfragten for disse varer forventes ikke at overstige 250,- kr.

Kan jeg bytte en vare? 
Ønsker du at bytte produktet til en anden størrelse eller til et helt andet produkt, bedes du skrive dette tydeligt på en "Bytte- og returseddel". ”Bytte- og retursedlen” bedes altid være vedlagt i pakken sammen med dine returvarer. Ellers kan vi ikke bytte dine varer. Skal du have penge retur, tilbageføres disse via din tidligere kreditkort transaktion. Vi har således ikke brug for dit kontonummer. Har du derimod betalt dit oprindelige køb via forudbetaling til bank, skal kontonummer oplyses på ”Bytte- og retursedlen”. 

Der mangler noget i min levering - hvad gør jeg? 
Desværre kan der ske fejl. Hvis du har modtaget din ordre og der mangler en vare, er du velkommen til at kontakte os via e-mail på info@potebox.dk, eller på telefon +45 29 10 30 90 (Mandag – Fredag fra kl. 8.00-17.00).. Vi vil så undersøge sagen. 

Der er en mangel eller fejl på en vare - reklamation Købelovens mangels regler kan finde anvendelse på varekøb. Når du handler på Potebox.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Dette betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Dette betinger selvfølgelig, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. 

For varer med begrænset holdbarhed, er din klagemulighed afgrænset af den holdbarhedsperiode, Potebox.dk har stillet dig i udsigt. Der skal reklameres indenfor rimelig tid, efter at du har opdaget manglen ved varen. Hvis der reklameres inden for to måneder efter at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Reklamationsretten løber fra modtagelse af varen. Vi refunderer rimelige fragtomkostninger, som du måtte have i forbindelse med returnering af varen, når reklamationen er berettiget.

Hvad gør jeg hvis jeg har nogle spørgsmål? 
Du er velkommen til at kontakte os via e-mail på info@Potebox.dk, eller på telefon +45 29 10 30 90 (Mandag – Fredag fra kl. 8.00-17.00).

Siden er sidst opdateret den 03. november 2017.

Vi bruger cookies

Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre.

Acceptér